Новина: Управление на задържане на най-добрите служители
(Категория: Новини)
Публикувано от admin
петък, 15 юли 2016г.
Наемането и задържането са двете страни на една и съща монета. Те се допълват взаимно и ако и двете се правят както трябва, създават онова, от което отчаяно се нуждае всяка компания: първокачествен човешки капитал. Именно затова в тази статия ще насочим фокуса на вниманието ви към процеса по задържане на добрите служители.
Какво може да направят мениджърите или HR специалистите, за да запазят колкото се може повече добрите служители?
• Подгответе хората за добър старт – подготвянето на хората за добър старт започва с наемането на служители, които са подходящи за работата, и гарантирането, че те са наясно както с организационната култура, така и с конкретните детайли на тяхната длъжност. Добрият старт започва и с ориентацията на новозаетите, която ги кара да се чувстват добре дошли и част от групата.
• Създайте страхотна среда, но с ръководители, които хората уважават – много специалисти в областта на HR приемат, че политиката на организацията и организационната култура определят работната среда. Това е така, но до определена степен, защото всяка организация има отдели, дивизии и дирекции, в които има различна субкултури много често определяни от ръководителите или формалните лидери в тях.
В този смисъл лошите ръководители не са способни да създадат страхотна среда независимо от общите корпоративни политики и атмосфера. Сами можете да си спомните колко отблъснати и ядосани сте се чувствали от ваш ръководител, който често изпада в гневни избухвания, остро ви е критикувал или дори си е позволявал цинично отношение. Със сигурност може да приемем, че подобна „отровна“ среда действа демотивиращо и отблъскващо за служителите, а от там и за по-високо текучество на кадрите.
Именно затова е по-добре да замените лошите мениджъри и ръководители, отколкото да замествате безкраен поток от служители. В дългосрочна перспектива ще бъде много по-ефективно за вашата организация.
• Споделяйте информация – свободното разпространяване на информация за бизнеса, стратегиите и плановете на компанията показва на служителите, че им се доверявате. Това е важен елемент от сближаване на организацията с нейните служители, защото те ще се чувства важни партньори, както и че уважавате способността им да разбират и допринасят за бизнеса като цяло.
• Дайте на хората толкова автономия, с колкото могат да се справят – много хора обичат да работят самостоятелно. Затова е важно да им дадете необходимата автономия, като това ще ги накара да се чувстват удовлетворени, а и ще улесните работата на мениджмънта. Така, ако считате, че екипа ви е достатъчно зрял и сплотен, може да го оставите да работи самостоятелно със задачата да изследва нови пазари, бизнес идеи или проблем. Може да се останете приятно изненадани колко творчески и иновативно ще подходи този екип със свободата си.
• Предизвиквайте хората си – повечето служители - особено онези, които искате да задържите - се наслаждават на предизвикателството и чувството, че им се доверяват, като им дадат по-големи отговорности, отколкото имат право да очакват. Затова предизвиквайте служителите, които най-силно искате да задържите, като им позволявате да използват знанията, уменията и способностите, които притежават, и им осигурите надеждна подкрепа, за да успеят.
• Бъдете гъвкави – множество изследвания показват, че виртуалните екипи, гъвкавото работно време и работата от вкъщи са ефективни фактори за повишаване на процента задържани кадри. Разбира се, не всеки мениджър има властта да създава изцяло нови трудови условия, но може да се позволи известна гъвкавост намясто, давайки възможност на служителите да преустроят работата си и да я съчетаят с лични ангажименти.
• Проектирайте работните места, за да насърчите задържането – нищо не е толкова пагубно за „таланта“ на служителя, колкото работа, която е повтаряща се, изолирана, недостатъчно предизвикателна или скучна. Следователно, ако наблюдавате неприемливо високо текучество в критична длъжностна категория, внимателно се вгледайте в това, което искате от служителите на конкретното работно място да правят всеки ден. Възможно е да успеете да преодолеете този проблем чрез препроектиране на работата: добавяне на разнообразие в монотонна работа, ангажиране на изолирани служители в екипни проекти, повишаване на предизвикателството и т.н.
• Бъдете ориентирани към задържането – не забравяйте, че част от вашата отговорност като мениджъри или HR специалисти е да гарантирате попълването на одел/дирекция с правилния персонал. Задържането на добрите и отлични служители е част от тази работа. Затова следете как се управляват хората и как се разпределя потокът на работата.
Ако все още сте млад специалист в HR отдела или сте решили да изградите професионалната си кариера в тази област, научете за възможностите на сертифицирания бизнес модул на 1st Business Certificate по „Управление на човешки ресурси“. За повече информация и пълна програма можете да получите на тел: 0888 00 69 60, имейл: office@1bc.bg или на нашия уеб сайт: www.1bc.bg.
Новина от 1st Business Certificate | Обучения, семинари, тренинги
( http://www.1bc.bg/news.php?extend.163 )